dotacjewlasnafirma.pl

dotacjewlasnafirma.pl

Jak radzic sobie z lekiem w pracy

Jak radzic sobie z lekiem w pracy

Każdy człowiek odczuwa lęk przy okazji; jest to część życia. Wszyscy wiemy, jak to jest czuć się martwić, nerwowość, lęk i niepokój. Czujemy się nerwowy, gdy musimy dać mowę, przejdź do rozmowy kwalifikacyjnej lub chodzić do biura naszego szefa do corocznej oceny wyników. Wiemy, że to normalne, że czujesz przypływ strachu, kiedy niespodziewanie zobaczyć zdjęcie węża lub spojrzeć w dół ze szczytu wysokiego budynku. Większość z nas zarządzać tego rodzaju uczucia niepokoju dość dobrze i są w stanie prowadzić z naszego życia bez większych trudności. Te uczucia nie zakłócają nasze życie.

Ale miliony ludzi (szacunkowo 15% populacji) cierpi z powodu wyniszczającej i ciągłym lęku, że poważnie wpływa na ich życie, czasami prowadzące do życia w bardzo ograniczonych sposobów. Ci ludzie doświadczają ataków paniki, fobie, skrajna nieśmiałość, obsesyjne myśli i zachowań kompulsywnych. Uczucie niepokoju jest stała i wyróżniającym się siłą, która niszczy ich życie. Niektórzy stają się więźniami w swoich domach, nie mogąc wyjechać do pracy, napęd, lub odwiedzić sklep spożywczy. Dla tych ludzi, lęk jest czymś więcej niż tylko sporadyczne fali obaw.

Rodzaje zaburzeń lękowych

Zaburzenie lękowe wpływa na zachowanie, myśli, uczucia i doznania fizyczne danej osoby. Najbardziej powszechne zaburzenia lękowe obejmują:

Lęk społeczny lub fobii społecznej jest strach przed byciem wokół innych ludzi. Ludzie, którzy cierpią z powodu tej choroby zawsze czuć się skrępowany wokół innych. Mają poczucie, że wszyscy je ogląda i patrzy na nich, jest krytyczna w jakiś sposób. Ponieważ lęk jest tak bolesne, uczą się trzymać z dala od sytuacji społecznych i unikać innych ludzi. Niektórzy w końcu muszą być sam w każdym czasie, w pokoju z zamkniętymi drzwiami. Uczucie jest wszechobecna i stałe, a nawet dzieje się z ludźmi, których znają.

Ludzie, którzy mają lęk społeczny wiedzieć, że ich myśli i obawy nie są racjonalne. Mają świadomość, że inni nie są w rzeczywistości sądząc lub oceniając je w każdej chwili. Ale ta wiedza nie sprawia uczucia znikają.

Lęk napadowy to stan, w którym dana osoba ma ataki paniki bez ostrzeżenia. Według Narodowego Instytutu Zdrowia Psychicznego, około 5% populacji amerykańskiej dorosłych cierpi na ataki paniki. Niektórzy eksperci twierdzą, że liczba ta jest w rzeczywistości wyższa, ponieważ wiele osób doświadcza ataków paniki, ale nigdy nie otrzymują leczenia.

Najczęstsze objawy paniki obejmują:

•Race lub kołatania serca•Drżenie•Spocone dłonie•Uczucie przerażenia•bóle w klatce piersiowej lub uczucie ciężkości w klatce piersiowej•Zawroty głowy i zawroty głowy•Strach przed śmiercią•Strach wariuje•Obawa przed utratą kontroli•Uczucie nie może złapać oddechu•Mrowienie w dłoni, stóp, nóg, ramion lub

Atak paniki zazwyczaj trwa kilka minut i jest bardzo przykre i przerażające. W niektórych przypadkach, ataki paniki dłużej niż kilka minut, uderzają kilka razy w krótkim okresie czasu.

Atak paniki często towarzyszy uczucie depresji i bezradności. Większość ludzi, którzy doświadczyli panikę powiedzieć, że największą obawą jest to, że atak paniki powtórzy.

Wiele razy, osoba, która ma atak paniki nie wie, co go spowodowało. Wydaje się, że pochodzą „znikąd”. Przy innych okazjach, ludzie donoszą, że były one uczucie skrajnego stresu lub napotkała trudne czasy i nie byli zaskoczeni, że mieli atak paniki.

Uogólnione zaburzenie lękowe jest dość powszechne, wpływając szacunkowy 3 do 4% populacji. To zaburzenie wypełnia życie człowieka z niepokoju, lęku i strachu. Ludzie, którzy mają tego zaburzenia są zawsze myśli i mieszkania na „co IFS” w każdej sytuacji. Wydaje mi się, że nie ma wyjścia z błędnego koła niepokoju i obaw. Osoba staje się często obniżone o życiu i ich niezdolność do powstrzymania się martwić.

Ludzie, którzy lęk uogólniony zwykle nie unikać sytuacji, a oni na ogół nie mają ataki paniki. Mogą one zostać ubezwłasnowolniona przez niemożność zamknął umysł off i są pokonywane z uczuciem niepokoju, lęku, zmęczenie i utrata zainteresowania życiem. Osoba zwykle realizuje te uczucia są irracjonalne, ale uczucia są bardzo realne. Nastrój osoba może się zmienić z dnia na dzień, a nawet godziny na godzinę. Uczucia lęku i wahania nastroju stać się wzór, który poważnie zakłóca jakość życia.

Ludzie z uogólnionych zaburzeń lękowych często mają objawy fizyczne, w tym bóle głowy, drażliwość, frustracja, drżenie, niezdolność do koncentracji, oraz zaburzenia snu. Mogą one również objawy fobia społeczna i zaburzenia napadowego.

Inne rodzaje zaburzeń lękowych obejmują:

Jak radzic sobie z lekiem w pracy

Fobia, obawiając konkretny przedmiot lub sytuację.

Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne (OCD), system rytualnych zachowań i obsesji, które są napędzane przez niespokojne myśli.

Zespół stresu pourazowego (PTSD), silny lęk, który jest wyzwalany przez wspomnienia z przeszłości traumatyczne doświadczenia.

Agorafobię, lęk który zapobiega wyłączeniu jednego z wychodzenia z domu lub innym bezpiecznym miejscu.

Metody leczenia

Większość ludzi, którzy cierpią z powodu zaburzeń lękowych zaczynają czuć się lepiej, gdy otrzymają odpowiednie leczenie. może to być trudne do określenia prawidłowego leczenia, jednakże, ponieważ każda osoba lęk spowodowany jest unikalny zestaw czynników. Może to być frustrujące dla klienta, gdy leczenie nie jest natychmiastowy sukces lub trwa dłużej niż oczekiwaliśmy. Niektórzy klienci czują się lepiej po kilku tygodniach lub miesiącach leczenia, podczas gdy inni mogą potrzebować rok lub więcej. Jeśli dana osoba ma zaburzeń lękowych w kombinacji z innym zaburzeniem (na przykład depresji, alkoholizmu i) leczenie jest bardziej skomplikowane i wymaga więcej czasu.

Chociaż plan leczenia musi być zaprojektowane dla każdego osobnika, istnieje kilka standardowych metod. Specjaliści od zdrowia psychicznego, którzy specjalizują się w leczeniu lęku najczęściej używać kombinacji następujących zabiegów. Nie ma jednej prawidłowe podejście.

Terapia poznawcza

Klient dowiaduje się, jak rozpoznać i zmienić nieproduktywne wzorce myślowe obserwując swoje uczucia i uczenia się w celu oddzielenia realistyczne z nierealistycznych myśli.

terapia behawioralna

Zabieg ten pomaga klient zmienia i kontrolowania niechcianych zachowań. Systematyczne odczulanie, rodzaj terapii behawioralnej, jest często używane, aby pomóc ludziom z fobii i OCD. Klient jest narażona na bodźce lękowe produkujących jeden mały krok na raz, stopniowo zwiększając swoją odporność na sytuacje, które spowodowały wyłączenie niepokój.

Trening relaksacyjny

Wiele osób z zaburzeniami lękowymi korzystać z autohipnozy, wizualizacja i biofeedback. Trening relaksacyjny jest często częścią psychoterapii.

Lek

Przeciwdepresyjne i przeciwlękowe leki mogą pomóc przywrócić nierównowagi chemicznych, które powodują objawy lęku. To jest skuteczną metodą leczenia dla wielu ludzi, zwłaszcza w połączeniu z psychoterapią.

Leczenie zaburzeń lękowych zależy od nasilenia i czasu trwania tego problemu. chęć klienta do aktywnego uczestnictwa w leczeniu jest również ważnym czynnikiem. Gdy osoba posiadająca paniki jest motywowany do wypróbowania nowych zachowań i praktyki nowych umiejętności i technik, on lub ona może nauczyć się zmienić sposób mózg reaguje na znajome myśli i uczuć, które uprzednio spowodowały niepokój.

– autor artykułu